ŚWIDNICA 14/15.10.2020

Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy !

W czasie Konferencji 14-15.10.2020 w Świdnicy  przewidujemy odbycie  Posiedzeń następujących organów statutowych i komisji problemowych ITRP i DIT.

Plan Posiedzeń :

14.10.2020  15-17:00 Wspólne Posiedzenie Zarządów ITRP i DIT z udziałem Komisji Rewizyjnej ITRP i DIT

14.10.2020  15:00 – Posiedzenie Komisji Transportu ITRP i DIT

14.10.2020 15:00 – Posiedzenie Komisji Pilotów i Przewodników ITRP i DIT

14.10.2020 15:00 – Posiedzenie Komisji Turystyki Przyjazdowej i Hoteli ITRP i DIT

Poniżej  informacje o Konferencji.

Szanowni Państwo,

Jak zwykle o tej porze roku, zapraszamy Państwa do Świdnicy (na Dolnym Śląsku), na jesienną doroczną dwudniową konferencję turystyczną, podczas której dochodzi do inspirującego spotkania przedstawicieli branży turystycznej, samorządowej i świata nauki. Tegoroczne wydarzenie jak i poprzednie jest efektem organizowanego przez Świdnicę w 2016 r. Kongresu Turystyki Polskiej i ważnych dla branży turystycznej wniosków, jakie mu towarzyszyły. W tym roku miasto Świdnica otrzymało wsparcie finansowe na organizację wydarzenia  z funduszu INTERREG. Debata odbędzie się w ramach opracowanego przez świdnicki zespół ważnego dla branży projektu „Turystyka – wspólna sprawa” i będzie miała charakter międzynarodowy. Dojdzie na niej do spotkania branży polskiej i czeskiej, której reprezentanci podzielą się doświadczeniami  w zakresie funkcjonowania na rynku turystycznym i perspektyw   z tym związanych. Będzie to też okazja do nawiązania nowych branżowych kontaktów.

Podczas tegorocznej konferencji, skupimy się wokół trzech ważnych tematów.

1.   Covid-19

Pierwszym będzie ten najaktualniejszy związany z COVID-19, przykrą niespodzianką, która zablokowała plany wielu ludzi, organizacji i przedsiębiorstw na 2020 rok i sprawiła, że świat zamarł na klika miesięcy, a turystyka z dnia na dzień przestała istnieć. Ze względu na niepewność, jaką nadal nam serwują rządy poszczególnych państw, będzie to temat, który przewinie się niemalże we wszystkich prezentacjach i wystąpieniach oraz panelach dyskusyjnych, gdyż nie sposób od niego uciec… Nie będziemy marzyć o tym, jak to było przed COVID-19, zastanowimy się co można zrobić, by nie dopuścić do ponownego lockdownu…

2.     Turystyka transgraniczna i jej problemy

Drugim ważnym wątkiem tegorocznej debaty będzie transgraniczność i rozwój turystyki na pograniczu, w oparciu o doświadczenia pogranicza polsko-czeskiego. Rozwój ten w odczuciu wielu podmiotów działających na rynku turystycznym odbywa się po obu stronach granic bardzo nierównomiernie. Po raz kolejny będziemy rozmawiać o tym, dlaczego Polacy tak chętnie odwiedzają Czechy i co wpływa na to, że obywatele Czech zdecydowanie rzadziej i mniej licznie odwiedzają Polskę. Zapraszamy do aktywnego uczestnictwa w naszych panelach dyskusyjnych osoby, które mają ważne i ciekawe doświadczenia, pragnące podzielić się nimi z innymi uczestnikami.

3.     Współpraca i sieciowe produkty

Trzecim wątkiem poruszanym na konferencji będzie współpraca, której najlepszym efektem na pograniczu są produkty sieciowe. Będziemy rozmawiać o dobrych i złych praktykach przy tworzeniu takich produktów, pomysłach na ich tworzenie, współpracy zamiast źle pojmowanej konkurencyjności… Nie zabraknie tu ważnych tematów także dla przedstawicieli samorządów terytorialnych, które pełnią ważną rolę w koordynowaniu takiej współpracy i nierzadko są inspiratorami w zakresie kształtowania produktów turystycznych;

Szczegóły znajdą Państwo w programie. Jesteśmy przekonani, że jak zwykle każdy znajdzie w nim coś ważnego i ciekawego dla siebie. Po zakończeniu obrad merytorycznych zaplanowaliśmy networking w Klubie Bolko wraz z uroczystą kolacją, koncertem zespołu Blue Cafe oraz galą wręczenia nagród i wyróżnień czasopisma Forum Biznesu dla Gmin Przyjaznych Turystyce oraz dla podmiotów, których usługi oraz produkty zasługują na miano Usługi Turystycznej Roku i Produktu Turystycznego Roku.

Wydarzenie odbywa się w reżimie sanitarnym związanym z COVID-19 i spełnia wymogi wyznaczone przez służby sanitarne.  Zaplanowaliśmy  je na 150 osób.

Formularz rejestracyjny na konferencję dostępny jest na stronie:  http://turystykawspolnasprawa.pl/pl/konferencje/zarejestruj-si

lub www.kongresturystyki.pl