W dniach 10 i 11 maja odbyliśmy I Rajd Samochodowy DIT (kilka samochodów). Rozpoczęliśmy rajd od zwiedzania Zamku Książ , oprowadzani przez bardzo kompetentną Panią przewodnik odkrywaliśmy najstarsze pomieszczenia zamkowe przebudowane podczas II wojny światowej, poprzez kompleks sal balowych aż do przepięknie odrestaurowanych sal na III pietrze Zamku. Pogoda sprzyjała nam, więc mogliśmy także zwiedzać i podziwiać piękne tarasy zamkowe.

Z Zamku Książ pojechaliśmy do Barda na spływ kajakowy a właściwie pontonowy. Dzięki świetnej organizacji kolegów z firmy ski-raf /dzięki bardzo/ popłynęliśmy z Ławicy pięknymi meandrami Nysy Kłodzkiej do Przełomu Bardzkiego, gdzie po minięciu 3 mostów dopłynęliśmy do przystani wodnej. Po takim rajdzie 13.5 km trudno było sobie odmówić obiadu serwowanego na miejscu- bardzo dobrze przyrządzony pstrąg. Jeszcze raz serdeczne dzięki Panu Mariuszowi i Jackowi.

Po takim dniu należy się dobry odpoczynek- a o to zadbały nasze koleżanki z Bystrzycy Kłodzkiej w hotelu Abis, po świetnej kolacji i tańcach/ a jakże/ dobre spanko i jeszcze lepsze śniadanko. Jadziu i Renatko wielkie dzięki.
Rano, nadal przy świetnej pogodzie , bo jak wiadomo każdy ma taką pogodę na jaką zasługuje, pojechaliśmy do Jaskini Niedźwiedziej.

Znowu bardzo fachowa, profesjonalna informacja i przewodnictwo, a że grupa nieliczna to mogliśmy zaglądnąć w każdy dostępny zakątek jaskini. Wspaniale. Ale jeszcze wspanialej było w Złotym Stoku. Niezwykle dowcipni i fachowi przewodnicy w ciągu 2.5 godziny oprowadzili nas po unikalnej Kopalni Złota. I jeszcze jeden spływ podziemną rzeką a na koniec przejazd także podziemną kolejką. Gratulujemy i dziękujemy firmie Kopalnia Złota świetnych pomysłów i znakomitej realizacji. „ Złota Elu” – tak trzymać.
Jeszcze po drodze Twierdza Kłodzka i Rajd Samochodowy DIT zakończony. Polecamy trasę i atrakcje turystyczne.