Stanowisko Dolnoślaskiej Izby Turystyki w sprawie rabatów.
Zarząd DIT po przeanalizowaniu ostatnich poczynań wielu Touroperatorów zwraca się z apelem do wszystkich którzy udzielają rabatów ,zniżek, oferują swoje usługi na portalach zniżkowych o równe traktowanie wszystkich kanałów dystrybucji swojej sprzedaży.
Bardzo często „nasi klienci” przychodzą z informacjami o upustach, chcą zakupić dana ofertę i wtedy dowiadują się, że mogą to zrobić tylko w wybranych punktach lub bezpośrednio u Touroperatora.
Chcielibyśmy aby pamiętać, że to Agenci pozyskali klienta i przekazali jego dane. Nikt nie zawłaszcza sobie klientów ale nie można ich „przekupywać” np. dodatkowymi bonusami, które mogą znów otrzymać tylko w salonach./ np. prezent , kawa, lampka wina czy dodatkowa zniżka, której nie może dać Agent/. W umowach coraz częściej są nam narzucane przez Touroperatorów limity sprzedaży, zakazy udzielania rabatów itp. Tego samego wymagamy do naszego Touroperatora.
Liczymy, że te praktyki zostaną zaprzestane lub Agenci będą traktowani tak samo punkty sprzedaży własnej.
Zarząd DIT