Konferencja ta cieszyła się dużym zainteresowaniem branży turystycznej i chociaż nie zakończyła formalnymi wnioskami, była bardzo ożywiona i wzbudziła wiele emocji wśród zgromadzonych uczestników. Stanowiska te były formalnie przedstawiane Sejmowi i Ministerstwu Sportu i Turystyki od pół roku w wersji prawnej, najpierw przez Radę Krajową Izb Turytyki /która na MTT formalnie została rozwiązana w pełnej gali/, a poźniej przez jej następczynię, Izbę Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej, która dalej dostała mandat do oficjalnego reprezentowania interesów branżowych, niestety w silnej opozycji do projektów PIT.
Na MTT 2010 swoje 20-lecie obchodziły dwa biura będące członkami DIT, EURO BUS i PANORAMA, którym Prezes M. Ciechanowski podziękował za pionierską pracę na wolnym rynku i życzył wszelkiej pomyślności w dalszym rozwoju.
Dolnośląska Izba Turystyki podejmując decyzję o promocji targów we Wrocławiu, postanowiła także wystawić swoje własne stoisko, usytuowane obok największego wystawcy targów tj. Słowacji. Podwystawcami byli członkowie DIT, a wśród nich: AMIGO Biuro Uslug Turystycznych, DARHOSS TOUR , ECO TOUR Biuro Podróży , ELIN Biuro Turystyczne, KOS Biuro Podróży, LIDO Biuro Podróży, PKS TOUR S.A. z IT Oleśnica, REMEDIUM Biuro Turystyki i Usług. W targach, na samodzielnych stoiskach wystawiali się także inni członkowie DIT min. AMEX Polska, CENTRUM TURYSTKI i EDUKACJI, JOANNA Biuro Podróży, PANORAMA Biuro Podróży, SCOUT TOUR.Wraz z rozwojem targów, stoisko DIT będzie zwiększać swoją pojemność i zgromadzi większą ilość wystawców. Chętnych już w tym roku było wiecej niż miejsca, co świadczy o sukcesie targów i ogromnym ich rozwoju w stosunku do roku poprzedniego, inauguracyjnego. Należy wszystkim dolnoślązakom życzyć rozwoju takiej formy promocji regionu, który wyrasta na lidera usług turystycznych w Polsce.
|