43 członków Izby Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej spotkało się na study tour po Dolnym Śląsku zorganizowanym przez Turystyczną Trzynastkę. W wyjeździe uczestniczyli członkowie Dolnośląskiej Izby Turystyki, Wielkopolskiej Izby Turystycznej, Śląskiej Izby Turystyki, Warszawskiej Izby Turystyki, Krakowskiej Izby Turystyki oraz Regionalnej Izby Turystyki z Lublina. 3-dniowy study tour rozpoczęliśmy 29.03.2016 r. w Ludwikowicach w gospodzie Harenda, gdzie czekała na nas uroczysta kolacja i oficjalne przywitanie przez przedstawicieli Turystycznej Trzynastki. Po wspólnej integracji nadszedł kolejny, bardzo intensywny dzień – pełen wrażeń i atrakcji. Tego dnia zwiedziliśmy Podziemne Miasto Osówkę, Sztolnie Walimskie oraz uczestniczyliśmy w workshopie podczas, którego poznaliśmy bliżej wszystkie atrakcje zrzeszone w Stowarzyszeniu. Wieczorem czekała na nas kolejna niespodzianka – nocne zwiedzanie Zamku Książ, które dostarczyło nam dreszczyku emocji! W ostatni dzień wyjazdu podzieliliśmy się na 3 grupy, które w sumie zwiedzały 3 różne trasy, aby móc następnie wymienić się swoimi doświadczeniami. Jedna z grup odwiedziła 2 twierdze: w Srebrnej Górze i Kłodzku, Kopalnię w Nowej Rudzie oraz pokój tajemnic w Ławicy. Kolejna grupa wizytowała Zamek w Międzylesiu, Jaskinię Niedźwiedzią oraz kopalnię złota w Złotym Stoku. Ostatnia grupa mogła wrócić do przeszłości dzięki Muzeum Zabawek w Kudowie-Zdroju, odwiedzaniu Szlaku Ginących Zawodów oraz poznaniu starej metody produkcji papieru w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju. Wyjazd był bardzo udany i edukacyjny ponieważ mogliśmy zwiedzić wiele obiektów w bardzo krótkim czasie, za co serdecznie podziękowaliśmy Prezesowi Turystycznej Trzynastki – Panu Zdzisławowi Łazanowskiemu. Mamy nadzieję na owocną współpracę pomiędzy członkami ITRP, poszczególnych izb oraz podmiotów zrzeszonych w stowarzyszeniu. Życzymy dalszego rozwoju i wielu sukcesów!