Zarząd DIT po przeanalizowaniu ostatnich poczynań wielu Touroperatorów zwraca się z apelem do wszystkich którzy udzielają rabatów ,zniżek, oferują swoje usługi na portalach zniżkowych o równe traktowanie wszystkich kanałów dystrybucji swojej sprzedaży.

Kanał wypracowany przez wiele lat Touroperator- Agent jest podstawą funkcjonowania naszej branży. Nie negujemy wprowadzenia nowych form zniżkowej dystrybucji ofert turystycznych ale będziemy domagać się równego traktowania. Ostatnie tygodnie pokazują, że Touroperatorzy próbują pominąć Agentów i skierować ofertę poprzez różne zniżki bezpośrednio do swoich salonów sprzedaży czy Call Center.
Bardzo często „nasi klienci” przychodzą z informacjami o upustach, chcą zakupić dana ofertę i wtedy dowiadują się, że mogą to zrobić tylko w wybranych punktach lub bezpośrednio u Touroperatora.
Chcielibyśmy aby pamiętać, że to Agenci pozyskali klienta i przekazali jego dane. Nikt nie zawłaszcza sobie klientów ale nie można ich „przekupywać” np. dodatkowymi bonusami, które mogą znów otrzymać tylko w salonach./ np. prezent , kawa, lampka wina czy dodatkowa zniżka, której nie może dać Agent/. W umowach coraz częściej są nam narzucane przez Touroperatorów limity sprzedaży, zakazy udzielania rabatów itp. Tego samego wymagamy do naszego Touroperatora.
Liczymy, że te praktyki zostaną zaprzestane lub Agenci będą traktowani tak samo punkty sprzedaży własnej.

Zarząd DIT