W dniach 1-4.10.2009 Dolnośląska Izba Turystyki zorganizowała study tour dla swoich 15 członków do Wolfsburga i Brandenburgii w Niemczech.

Reprezentująca stronę niemiecką firma TCME (Touristic Concept – Marketing & Events International GmbH) podejmowała gości w programie Autostadt, prezentującym dorobek firmy Volkswagen w jej macierzystej fabryce. Zachwyt budziły nie tylko eksponaty muzealne firmy, ale także najnowsze budowle w fabryce VW z jej uzbrojeniem technicznym, nowe modele aut oraz wspaniały tor doświadczalny z możliwością osobistego wypróbowania swoich umiejętności kierowcy. Program okazał się atrakcyjny nie tylko dla wielbicieli techniki i czterech kółek (obojga płci), ale dla wszystkich biorących udział w study tour.
Dwa dni w Brandenburgii to rarytas turystyczny, nawet dla wieloletnich touroperatorów, znawców Niemiec. Kraina zamków i pałaców oddalonych od Wrocławia o 250-300 km, perła architektury Zamek Sanssouci ze wspaniałymi ogrodami, historyczny Poczdam, a zaraz potem wycieczka statkiem szlakiem zamków – wszystko to wywarło na uczestnikach ogromne wrażenie. Uczmy się od brandenburczyków jak wykorzystywać biała flotę i rzeczne tarasy widokowe w turystyce .
Niemiecka kultura techniczna to zwiedzanie „Leżącej wieży Eiffel”. Na 60 m wysokości, przez 502 m długości, we wnętrzu jednej z największych na świecie koparek wspomagających wydobycie węgla brunatnego, można pomyśleć o talencie technicznym ludzkości.

Słynący z licznych kanałów Szprewald, niemiecka Wenecja, powinien być uwzględniany w każdym programie turystycznym. Jest to także kraina ogórków, świat dla najbardziej wybrednych smakoszy. Pikle teoretycznie znają wszyscy, ale nie tak koncertowo wykonane. Dość egzotycznym dla polskiego podniebienia doznaniem smakowym było skosztowanie chleba z ogórkami. Zachwytom i opowieściom o możliwościach wykorzystania tego warzywa w sztuce kulinarnej nie było końca.

Żegnając doskonałą Jolę Tenner-Imbieską z Tourismus Marketing Brandenburg GmbH, obiecujemy powrót z polskimi grupami.